Langkau ke kandungan utama

(VIDEO) JANGAN TERKEJUT LIHAT KEPETAHAN 7 ANAK ARTIS INI SPEAKING ENGLISH! MEMANG KELAKAR DAN COMEL !

Sekarang ini ramai selebriti yang suka berkongsi telatah anak-anak mereka di laman sosial dan ianya menghiburkan netizen sehinggakan ada segelintir daripada anak selebriti yang semakin popular dan diminati ramai.

Kebanyakan anak-anak ini dilihat petah bercakap dalam Bahasa Inggeris. Mari kita lihat antara anak-anak selebriti yang pandai Speaking English.

1.Arrian (Anak Tomok)

 

2.Lara Alana (Anak Awal dan Scha)

 

3.Amarra Sofea Rose (Anak Azad Jazmin dan Eira Syazira)

 

4.Ratu & Cleopatra (Anak Que Haidar)

 

5.Ryan Sky (Anak Ning Baizura)

6.Bella (Anak Stacy)

 

7.Tristan & Isabella (Anak Serina Redzuawan)

 

Seronok mendengar anak-anak comel ini bercakap dalam Bahasa Inggeris. Jom kita ketahui beberapa tips untuk anak pandai Bahasa Inggeris.

1. Berikan anak-anak pendedahan dan latihan kepada bahasa ibunda dan bahasa Inggeris yang sedang dipelajarinya secara sama rata.

2. Anak-anak perlu mendengar dan bertutur bahasa asing itu secara kerap bagi menguasai perkataan serta tatabahasa bahasa tersebut.

3. Ibu dan bapa adalah tenaga pengajar yang paling berkesan untuk anak-anak memahirkan diri sekali gus menguasai bahasa kedua. CD atau DVD tidak begitu memberikan impak yang sama seperti komunikasi yang berlangsung antara anak dengan ibu dan bapanya.

4. Gunakan bahasa Inggeris dalam apa jua situasi seperti bermain, membeli-belah atau berbual bersama anak-anak. Kaedah ini boleh mempercepatkan lagi penguasaan bahasa Inggeris anak-anak anda.

5. Bacakan sesuatu bahan bacaan dengan menggunakan bahasa Inggeris serta bahasa ibundanya. Ini adalah cara terbaik untuk meningkatkan lagi pengetahuan tentang perbendaharaan kata serta memupuk skil membaca sejak dari awal.

Sumber: Instagram & Pa&Ma via Media Hiburan

 

Baca selanjutnya……………..

INNALILLAH.. ‘SEMPAT TENGOK MELALUI VIDEO CALL’ – NONNY AF5 LUAH RASA SEBAK, TAK SEMPAT JUMPA ARWAH AYAH

Kehilangan orang tersayang adalah sesuatu yang sangat menyedihkan bagi semua orang. Ia adalah sesuatu yang akan kekal bersemadi dalam kenangan individu yang merasai kehilangan itu. Apa yang menyedihkan lagi adalah apabila kita tidak sempat untuk menatap wajah arwah sebelum menghembuskan nafas terakhir.

Itulah yang berlaku kepada bekas pelajar Akademi Fantasia musim ke-5, Nonny atau nama sebenarnya, Nonny Nadirah Zainuddin. Baru-baru ini, pelakon yang mula dikenali melalui drama Lara Terindah itu telah kehilangan bapanya. Berkongsi berita itu di Instagram, kami sebak membaca luahan hati Nonny. Sangat menyedihkan!

Tidak sempat balik, hanya sempat video call

Ya Allah, sayunya. Admin tak boleh nak bayangkan perasaan Nonny sejujurnya. Tiba di rumah hanya untuk dimaklumkan bahawa ayahnya telah pergi buat selamanya. Bayangkan jika anda sendiri yang melalui situasi ini. Memang cukup perit!

Netizen yang membaca kongsiannya turut merasai perit dugaan yang dirasai, rata-rata tampil mengucapkan takziah dan menasihatinya untuk tabah dan kuatkan semangat menghadapi ketentuan Illahi.

Kami di OhBulan! mengucapkan takziah kepada Nonny sekeluarga. Hidup mati adalah jalan perancangan Allah S.W.T. Sebagai manusia, kita harus redha dengan ketentuannya.

Sumber: Instagram Nonny

 



http://kecohsangat.com/2017/11/video-jangan-terkejut-lihat-kepetahan-7-anak-artis-ini-speaking-english-memang-kelakar-dan-comel/