Langkau ke kandungan utama

Koleksi Contoh Soalan Medsi Terbaik : Bantu Anda Lulus

contoh soalan medsi

Koleksi Contoh Soalan Medsi Terbaik : Bantu Anda Lulus

Jikalau anda mahu bergelar jadi guru di Malaysia, bukan mudah selangi anda tidak melepasi ujian medsi ini.

contoh soalan medsi

Ada sejumlah 300 soalan di mana terbahagian kepada 4 bahagian yang perlu anda jawab.

Oleh sebab itu, kami berbesar hati di sini untuk berkongsi antara contoh soalan medsi dengan anda berdasar pengalaman kami sendiri seperti yang di bawah ini :

Antara Koleksi Contoh Soalan Medsi

Contoh Soalan Medsi : Bahagian Personaliti

1. Sumbangan saya tidak patut dilupakan

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

2. Nasib saya ditakdir malang, apa yang saya buat tentu ada kesilapan

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

3. Saya kurang senang hati jika ada prestasi orang lebih baik daripada saya

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

4. Saya berpendapat kurang sesuai menentukan matlamat hidup sebelum kerja

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

5. Saya segan ucap tahniah kepada rakan sejawat yang mencapai prestasi cemerlang

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

Contoh Soalan Medsi : Bahagian Kerjaya

1. Menyumbangkan idea dalam perbincangan

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

2. Tidak suka majikan, tetap mematuhi arahannya

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

3. Bekerja secara sendirian

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

4. Kerja ada sesuatu sistem yang teratur

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

5. Beajar dengan orang yang berilmu pengetahuan

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

Contoh Soalan Medsi : Bahagian Integriti

1. Berani mencuba sahaja jika tida risiko

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

2. Jika berusaha, tanpa erja yang tidak dapat diselesaikan

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

3. Dosa merebut keuntungan bukan halal boleh ditebus melalui pemberian derma

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

4. Jika ada kehendak, kerja rumit pun boleh selesai

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

5. Saya benci orang yang ditimpa kemalangan meminta derma

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

6. Jasa baik orang haruslah sentiasa diingati

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

7. Selama saya telah bersungguh-sungguh berusaha, gagal atau berjaya adalah kurang penting lagi

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

 

Contoh Soalan Medsi : Bahagian kecerdasan Emosi

1. Saya selalu awas ucapan saya

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

2. Saya sering berasa sunyi senyap

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

3. Apa orang menentang saya, saya akan menunjuk masam uka

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

4. Emosi orang lebih tepat dibaca daripada bahasa bukan lisan

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju

5. Kecerdasan emosi adalah penting untuk menjalin hubungan baik

I = Sangat tidak setuju
II = Tidak setuju
III = Setuju
IV Sangat setuju



http://mypt3.com/contoh-soalan-medsi