Langkau ke kandungan utama

Koleksi Simpulan Bahasa Berserta Maksud dan Grafik yang Menarik


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Pada kali ini, saya kongsikan berkaitan salah satu jenis peribahasa dalam Bahasa Melayu iaitu Simpulan Bahasa. Umum sedia maklum, simpulan bahasa adalah bentuk peribahasa yang paling mudah. Biasanya simpulan bahasa terdiri daripada dua patah kata yang membawa maksud yang tepat dan padat.

Berikut merupakan simpulan bahasa yang disertakan dengan maksud dan grafik yang sangat menarik :
























SILA KLIK "DOWNLOAD" UNTUK MEMUAT TURUN SEMUA SIMPULAN BAHASA INI DALAM FORMAT COMPRESSED FOLDER (.Zip)

CATATAN : Bahan-bahan simpulan bahasa ini adalah BUKAN HAK MILIK saya. Saya hanya kongsikan sahaja untuk kegunaan kita bersama. Setakat ini, saya hanya dapat kongsikan sebanyak 22 simpulan bahasa sahaja. Saya akan sentiasa mengemas kini simpulan bahasa ini dari semasa ke semasa sekiranya terdapat penambahan simpulan bahasa yang lain. 

......................................................SEKIAN, TERIMA KASIH.................................................

JOM JOIN TELEGRAM CHANNEL DAN GROUP SAYA DI URL BERIKUT 

http://www.cikgusuhaimin.com/2018/01/koleksi-simpulan-bahasa-berserta-maksud.html